ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування

 

Протокол засідання № 13

04 вересня 2013 рок

13 год. 00 хв.

м. Київ

вул. Садова, 3 а, к. 416

 

Голова Комітету Жванія Д.В.

Секретар Комітету Князевич Р.П.

 

Присутні: члени Комітету: Михайленко О.Д., Новак Н.В., Парасків О.Д., Сиротюк О.М.,  Бондаренко В.Д.,  Буховець О.Ю., Гладій В.І., Дудка О.І., Карташов Є.Г., Близнюк А.М., Добкін Д.М., Федорук М.Т.

Відсутні:  Кличко В.В., Пехов В.А.

 

Відповідальні  працівники  секретаріату  Комітету:  Завідувач  секретаріату Комітету Малюга А.В.,  заступник  Завідувача  секретаріату  Комітету  Желтова О.М., головні консультанти:   Гарбуз Ю.П.,  Дмитрук Л.В.,  Корнієнко Т.М.,  Насонова Ю.В., Рибак О.Ф., Шкуріна Л.Б., старший консультант Степанян Г.С.

 

Запрошені:

Ковалевська Ю.С. – Перший заступник Голови Національного агентства України з питань державної служби;

Скопненко Г.П. – керівник Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;

Кравченко В.В. директор Центру правової допомоги містам Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України»;

Слобожан О.В. – експерт Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України”;

Андрійчук Ю.М. – голова секретаріату Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Українська асоціація районних та обласних рад»;

Шелестов О.М. - член Центральної виборчої комісії;

 

Краснолуцький О.В. - директор Департаменту землеустрою, використання та охорона земель, Державне агентство земельних ресурсів України;

Смішко Л.В. - заступник завідувача відділом з експертизи і аналізу розвитку територій та виборчих прав Департаменту забезпечення взаємодії з ВРУ та регіонами Секретаріату КМУ;

Бондарчук Н.Л. - директор Департаменту регіонального розвитку та проектного управління Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України;

Ганущак Ю.І. - незалежний експерт;

Кулик Р.В. -  радник Чортківського міського голови Тернопільської області;

Лосєв Д.Ф. - заступник голови Державного фонду сприяння місцевому самоврядуванню в Україні.

 

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

1. Про календарний  план проведення засідань Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування  та його підкомітетів на період III сесії Верховної Ради України сьомого скликання (вересень 2013 року - січень 2014 року).

2.Про інформацію Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних державних адміністрацій, Верховної Ради Автономної Республіки Крим та обласних рад щодо сільських, селищних, міських рад, в яких станом на 04.09.2013 року за різних обставин достроково припинені повноваження сільських, селищних, міських голів і Верховною Радою України не ухвалено рішення про призначення відповідних позачергових виборів. 

3.Про віднесення міста Чортків Чортківського району Тернопільської області до категорії міст обласного значення (повторний розгляд).

4.Про проект Постанови про віднесення міста Чортків Чортківського району Тернопільської області до категорії міст обласного значення (реєстр. №2398а, н.д. Деревляний В.Т., Сухий Я.М., Мірошниченко Ю.Р., Гладій В.І., Федорук М.Т., Жванія Д.В., Развадовський В.Й.)

5.Про перейменування села Мала Тарасівка Жердівської сільської ради Броварського району Київської області.

6.Про призначення позачергових місцевих виборів (щодо визначення дати).

7.Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про місцеві державні адміністрації” (щодо структурних підрозділів) (реєстр. №2887, КМУ, Азаров М.Я.)

8.Про проект Закону про внесення змін до Закону України               “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (щодо навчання для кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови) (реєстр. №2263, н.д. Слюз Т.Я.)

9.Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” (щодо підвищення кваліфікації сільських, селищних, міських голів) (реєстр. №2705, н.д. Чернега Р.Т.)

10.Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про нотаріат” (щодо повноважень посадових осіб органів місцевого самоврядування) (реєстр. №2866, н.д. Бандуров В.В.)

11.Про проекти Законів:

- про внесення змін до деяких законів України (щодо законодавчого врегулювання земельних відносин, пов'язаних із розмежуванням земель державної та комунальної власності та посилення прав місцевого самоврядування в Україні) (реєстр. №2858, н.д. Дубневич Я.В.)

-  про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання деяких питань розпорядження земельними ділянками до завершення процесу розмежування земель державної та комунальної власності (реєстр. №2858-1, н.д. Миримський Л.Ю.)

 

***

Голова Комітету Д.Жванія поінформував членів Комітету про результати зустрічі керівників депутатських фракцій з Головою Верховної Ради України В.Рибаком щодо розгляду парламентом законопроектів про повторні вибори народних депутатів України в проблемних округах.

Д.Жванія нагадав присутнім про те, що членами Комітету за наслідками роботи відповідної Робочої групи Комітету було розроблено проект Закону про повторні вибори народних депутатів України в одномандатних виборчих округах №№ 94, 132, 194, 197, 223 (реєстр.№2971-д).

Голова Комітету поінформував, що за узгодженої позиції всіх керівників депутатських фракцій 5 вересня на розгляд парламенту буде поставлено законопроект про повторні вибори народних депутатів України в проблемних округах, поданий членами Комітету (реєстр.№2971-д). Також будуть поставлені на розгляд законопроекти, внесені Кабінетом Міністрів України (реєстр.№2971) та народними депутатами В.Балогою, П.Порошенком та інш. (реєстр.№2971-1).

Голова Комітету зазначив, що запропонована у проекті №2971-д дата проведення вищевказаних виборів (18 серпня) вже втратила актуальність і має бути зміненою, а також нагадав, що Комітет своїм рішенням від 5 червня 2013 року (протокол засідання № 10) рекомендував Верховній Раді України за результатами розгляду в першому читанні прийняти проект Закону за основу. Оскільки процедура другого читання передбачає внесення пропозицій від суб’єктів права законодавчої ініціативи – немає потреби сьогодні на засіданні Комітету визначатися щодо дати виборів. Комітет зможе прийняти рішення з цього питання при підготовці законопроекту до розгляду у другому читанні.

Він також спрогнозував, що якщо буде узгоджено позиції всіх депутатських фракцій парламенту стосовно підтримки законопроекту з реєстр. №2971-д з можливістю проведення цих виборів 15 грудня – законопроект буде одразу проголосовано в цілому як Закон.

 

Інформацію взято до відома.

 

СЛУХАЛИ: Голова Комітету Д.Жванія ознайомив членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету та запропонував висловити свої зауваження і пропозиції до нього.

 

***

Голова Комітету вніс пропозицію включити до порядку денного засідання Комітету питання про порушення клопотання перед Президентом України про нагородження народного депутата України - члена Комітету А.Близнюка орденом За заслугиІ ступеня.

Пропозицію підтримано.

 

Д.Жванія запропонував визначитися шляхом голосування щодо прийняття порядку денного засідання Комітету в цілому з такою послідовністю питань:

1. Про віднесення міста Чортків Чортківського району Тернопільської області до категорії міст обласного значення (повторний розгляд).

2. Про проект Постанови про віднесення міста Чортків Чортківського району Тернопільської області до категорії міст обласного значення (реєстр. №2398а, н.д. Деревляний В.Т., Сухий Я.М., Мірошниченко Ю.Р., Гладій В.І., Федорук М.Т., Жванія Д.В., Развадовський В.Й.)

3. Про перейменування села Мала Тарасівка Жердівської сільської ради Броварського району Київської області.

4. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (щодо навчання для кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови) (реєстр. №2263, н.д. Слюз Т.Я.)

5. Про календарний  план проведення засідань Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування  та його підкомітетів на період III сесії Верховної Ради України сьомого скликання (вересень 2013 року - січень 2014 року).

6. Про інформацію Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних державних адміністрацій, Верховної Ради Автономної Республіки Крим та обласних рад щодо сільських, селищних, міських рад, в яких станом на 04.09.2013 року за різних обставин достроково припинені повноваження сільських, селищних, міських голів і Верховною Радою України не ухвалено рішення про призначення відповідних позачергових виборів.

7. Про призначення позачергових місцевих виборів (щодо визначення дати).

8. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про місцеві державні адміністрації” (щодо структурних підрозділів) (реєстр. №2887, КМУ, Азаров М.Я.)

9. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” (щодо підвищення кваліфікації сільських, селищних, міських голів) (реєстр. №2705, н.д. Чернега Р.Т.)

10. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про нотаріат” (щодо повноважень посадових осіб органів місцевого самоврядування) (реєстр. №2866, н.д. Бандуров В.В.)

11. Про проекти Законів:

- про внесення змін до деяких законів України (щодо законодавчого врегулювання земельних відносин, пов'язаних із розмежуванням земель державної та комунальної власності та посилення прав місцевого самоврядування в Україні) (реєстр. №2858, н.д. Дубневич Я.В.)

- про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання деяких питань розпорядження земельними ділянками до завершення процесу розмежування земель державної та комунальної власності (реєстр. №2858-1, н.д. Миримський Л.Ю.)

12. Про порушення клопотання перед Президентом України про нагородження народного депутата України - члена Комітету А.Близнюка орденом За заслугиІ ступеня.

 

УХВАЛИЛИ:

Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

1.

 

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія про віднесення міста Чортків Чортківського району Тернопільської області до категорії міст обласного значення (повторний розгляд).

Доповідач зазначив, що з поданням про віднесення міста Чортків Чортківського району Тернопільської області до категорії міст обласного значення до парламенту звернулася Тернопільська обласна рада. Питання погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Чортківською міською, Чортківською районною та Тернопільською обласною радами.

В.Гладій надав комплексну інформацію щодо соціальних та економічних характеристик м. Чортків та повідомив, що під час розгляду питання на засіданні підкомітету його члени погодилися з наведеною у наданих матеріалах аргументацією і пропонують Комітету підтримати подання Тернопільської обласної ради про віднесення міста Чортків Чортківського району Тернопільської області до категорії міст обласного значення.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Голова підкомітету В.Гладій нагадав присутнім про те, що на засіданні Комітету 17 квітня 2013 року (Протокол №7) членами Комітету було розглянуто питання про віднесення міста Чортків Чортківського району Тернопільської області до категорії міст обласного значення та більшістю серед присутніх підтримано подання Тернопільської обласної ради. В ході роботи членами Комітету було розроблено проект Постанови Верховної Ради України з реєстр.№2964. Однак станом на 19 червня 3013 року цей проект Постанови не був прийнятий.

Голова підкомітету В.Гладій ознайомив присутніх із висновком Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України щодо питання зміни статусу м.Чортків, в якому Управління вважає, що така зміна спричинить додаткові бюджетні видатки на створення дублюючих структурних підрозділів органів державної влади, що в свою чергу призведе до зменшення надходжень до районних бюджетів, перерозподілу об’єктів спільної власності територіальних громад відповідних районів.

Більшість членів Комітету не погодилися з точкою зору Управління, підтримавши позицію підкомітету.

Після довготривалих дискусій народні депутати України – члени Комітету погодились, що віднесення міста Чортків до категорії міст обласного значення надасть змогу збільшити темпи розвитку територіальної громади, підвищить фінансово-економічну самостійність місцевого самоврядування, сприятиме інвестиційній привабливості території, що в свою чергу вимагає нових, більш ефективніших організаційно-адміністративних форм місцевого самоврядування територіальної громади.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати подання Тернопільської обласної ради щодо віднесення міста Чортків Чортківського району Тернопільської області до категорії міст обласного значення та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити та внести на розгляд Верховної Ради України відповідний проект Постанови Верховної Ради України.

2. Рекомендувати Верховній Раді України підтримати подання Тернопільської обласної ради щодо віднесення міста Чортків Чортківського району Тернопільської області до категорії міст обласного значення, прийнявши за основу та в цілому відповідний проект Постанови Верховної Ради України.

3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань державного будівництва Гладію В.І.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 13 народних депутатів України, «Утримався» 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

2.

 

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія про проект Постанови про віднесення міста Чортків Чортківського району Тернопільської області до категорії міст обласного значення (реєстр. №2398а, н.д. Деревляний В.Т., Сухий Я.М., Мірошниченко Ю.Р., Гладій В.І., Федорук М.Т., Жванія Д.В., Развадовський В.Й.).

Доповідач зазначив, що даним проектом Постанови пропонується віднести місто Чортків Чортківського району Тернопільської області до категорії міст обласного значення.

Голова підкомітету В.Гладій поінформував, що вирішення питань адміністративно-територіального устрою регулюється виключно чинним законодавством. Це фактично означає, що віднесення населених пунктів до категорії міст обласного значення відноситься до різновиду питань, які не можуть вирішуватись виключно за ініціативою Верховної Ради України чи окремих депутатів. Враховуючи наведене, члени Комітету відзначили, що при внесенні зазначеного проекту Постанови на розгляд Верховної Ради України такі вимоги не були дотримані.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

Голова підкомітету В.Гладій, підсумовуючи зауваження та пропозиції, які надійшли в ході обговорення, запропонував у разі прийняття позитивного рішення Верховною Радою України щодо проекту Постанови Верховної Ради України про віднесення міста Чортків Чортківського району Тернопільської області до категорії міст обласного значення Верховною Радою України, проект Постанови з реєстр.№2398а зняти як такий, що втратив актуальність.

УХВАЛИЛИ:

 

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про віднесення міста Чортків Чортківського району Тернопільської області до категорії міст обласного значення» (реєстр. № 2398а від 21.06.2013 р.), внесений народними депутатами України В.Деревляним, Я.Сухим, Ю.Мірошниченком, В.Гладієм, М.Федоруком, Д.Жванією, В.Развадовським відхилити.

2. У разі внесення проекту Постанови Верховної Ради України про віднесення міста Чортків Чортківського району Тернопільської області до категорії міст обласного значення, підготовленого членами Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування за поданням Тернопільської обласної ради та прийняття щодо нього позитивного рішення Верховною Радою України, звернутись до Голови Верховної Ради України з пропозицією зняти з розгляду проект Постанови Верховної Ради України «Про віднесення міста Чортків Чортківського району Тернопільської області до категорії міст обласного значення» (реєстр. №2398а від 21.06.2013 р.), внесений народними депутатами України В.Деревляним, Я.Сухим, Ю.Мірошниченком, В.Гладієм, М.Федоруком, Д.Жванією, В.Развадовським, внаслідок втрати його актуальності.

3. Визначити доповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

3.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія про перейменування села Мала Тарасівка Жердівської сільської ради Броварського району Київської області.

Доповідач зазначив, що з поданням про перейменування села Мала Тарасівка Жердівської сільської ради Броварського району Київської області до парламенту звернулася Київська обласна рада. Питання про перейменування села Мала Тарасівка підтримане територіальною громадою на загальних зборах громадян, погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Жердівською сільською, Броварською районною, Київською обласною радами.

В.Гладій надав комплексну інформацію щодо історичного розвитку назви села Мала Тарасівка Броварського району Київської області. Також він звернув увагу присутніх, що при оформленні офіційних документів для жителів цих населених пунктів (свідоцтв про народження, паспортів громадян України, технічних паспортів на будівлі, державних актів на землю тощо) використовувались назви, які не відповідають офіційному обліку адміністративно-територіальних одиниць Київської області.

Члени підкомітету погодилися з наведеною у наданих матеріалах аргументацією і пропонують Комітету підтримати подання Київської обласної ради про перейменування села Мала Тарасівка Жердівської сільської ради Броварського району Київської області.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати подання Київської обласної ради щодо перейменування села Мала Тарасівка Жердівської сільської ради Броварського району Київської області на село Тарасівка та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити та внести на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Мала Тарасівка Броварського району Київської області».

2. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої та частини другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Мала Тарасівка Броварського району Київської області» прийняти за основу та в цілому.

3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань державного будівництва Гладію В.І.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

4.

 

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренка про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (щодо навчання для кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови) (реєстр. №2263, н.д. Слюз Т.Я.).

Доповідач нагадав присутнім, що законопроектом шляхом внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” пропонується  запровадити  навчання для кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови з питань, пов’язаних зі здійсненням місцевого самоврядування. Організація такого навчання покладається на обласні державні адміністрації, Уряд Автономної Республіки Крим, Київську та Севастопольську міські державні адміністрації у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

На думку автора законопроекту, необхідність такого запровадження пов’язана з тим, що значна кількість громадян України, бажаючих стати сільським, селищним, міським головою, не мають достатнього рівня знань, необхідного для виконання повноважень місцевого самоврядування, а також не в повній мірі усвідомлюють об’єм роботи та відповідальність, пов’язану зі здійсненням цих повноважень, внаслідок чого деякі обрані  міські, селищні та сільські голови приймають некомпетентні рішення, що не відповідають запитам та інтересам  територіальної громади.

Голова підкомітету поінформував, що Комітет з питань правової політики, проаналізувавши даний законопроект на відповідність Конституції України, у своєму висновку зазначив, що законопроект не суперечить Основному Закону України, а Комітет з питань бюджету акцентував увагу на тому, що автором у пояснювальній записці зазначено досить широкий спектр навчання сільських, селищних, міських голів, зокрема, у галузях бюджету, податків, фінансів і цін, житлово-комунального господарства, будівництва, земельних відносин, освіти, охорони здоров’я, соціального захисту населення тощо, обмежити яке короткотерміновими рамками неможливо, внаслідок чого організація такого навчання потребуватиме матеріальних та фінансових затрат, зокрема, на залучення фахівців, надання приміщень, технічне обслуговування для проведення курсів чи семінарів тощо. Тому, на думку Комітету з питань бюджету, реалізація законопроекту матиме вплив на показники Державного бюджету України, збільшуючи його видатки.

Доповідач наголосив, що автором не надано до законопроекту фінансово-економічне обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки) та пропозиції щодо джерел проведення таких видатків для збалансування бюджету, як це передбачено частиною першою статті 27 Бюджетного кодексу та частиною третьою статті 91 Регламенту Верховної Ради України.

Міністерство фінансів України у своєму зверненні до бюджетного комітету також не підтримує прийняття даного законопроекту, вказуючи на необхідність вишукання додаткового фінансового ресурсу для забезпечення його реалізації.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету, Ковалевська Ю.С, Кравченко В.В.

В.Кравченко наголосив, що Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України”, також висловивши ряд зауважень до законопроекту, вважає за доцільне відхилити даний законопроект за результатами його розгляду в першому читанні.

Д.Жванія вказав, що Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування “Українська асоціація районних та обласних рад”, висловивши ряд зауважень до законопроекту, також вважає недоцільним та необґрунтованим прийняття запропонованих ним змін і пропонує відхилити даний законопроект.

Ю.Ковалевська звернула увагу присутніх, що відповідно до положень Конституції України (частина друга статті 114) посади сільського, селищного, міського голови належать до виборних посад, а виборність посад обумовлює численні особливості правового статусу відповідних посадових осіб, зокрема - неможливість застосування до сільського, селищного, міського голови вимог законодавства про державну службу в органах місцевого самоврядування у повному обсязі (наприклад, на сільських, селищних, міських голів не поширюються правила щодо атестації та граничного віку перебування на службі в органах місцевого самоврядування). З іншого боку, українське законодавство не передбачає освітнього цензу на виборах будь-якого рівня. Ю.Ковалевська вказала, що Національне агентство України з питань державної служби не підтримує прийняття даного законопроекту.

Голова підкомітету питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренко запропонував розглянути проект висновку Комітету - за наслідками розгляду повернути законопроект суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання без його включення до порядку денного сесії.

УХВАЛИЛИ:

 

Запропонувати Голові Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (щодо навчання для кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови) (реєстр. № 2263), поданий народним депутатом України Т.Слюз, повернути суб'єкту права законодавчої ініціативи без його включення до порядку денного сесії та розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради України на підставі частини першої, пункту 3 частини другої статті 94 Регламенту Верховної Ради України.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 8 народних депутатів України, «Не брали участі у голосуванні» - 6 народних депутатів України.

Рішення прийнято.

 

5.

СЛУХАЛИ: інформацію секретаря Комітету Р.Князевича про календарний  план проведення засідань Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування  та його підкомітетів на період III сесії Верховної Ради України сьомого скликання (вересень 2013 року - січень 2014 року).

Доповідач зазначив, що відповідно до статей 13, 38, 41 Закону України «Про комітети Верховної Ради України» Комітет повинен розглянути питання про календарний план проведення засідань Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування та його підкомітетів на період III сесії Верховної Ради України сьомого скликання (вересень 2013 року - січень 2014 року) і затвердити дане питання шляхом прийняття рішення. Проекти відповідних матеріалів підготовлено у секретаріаті Комітету та надано народним депутатам України – членам Комітету для ознайомлення.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

 

1. Затвердити календарний план проведення засідань Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування та його підкомітетів на період III сесії Верховної Ради України сьомого скликання (вересень 2013 року - січень 2014 року) з подальшим врахуванням змін та доповнень до нього. (Додається).

2. Головам підкомітетів, відповідно до Плану роботи Комітету на період III сесії Верховної Ради України сьомого скликання, склаcти графіки засідань підкомітетів на кожний наступний місяць, погодивши їх з Головою Комітету.

3. В календарному плані проведення засідань Комітету передбачити, що:

- засідання Комітету проводяться кожної середи о 15:00 у дні пленарних засідань Верховної Ради України;

- засідання підкомітетів Комітету відбуваються у дні пленарних засідань Верховної Ради України та у тижні роботи в комітетах.

4. Контроль за виконанням плану проведення засідань Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування та його підкомітетів покласти на Секретаря Комітету Князевича Р.П.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

6.

 

СЛУХАЛИ: голову підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренка про інформацію Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних державних адміністрацій, Верховної Ради Автономної Республіки Крим та обласних рад щодо сільських, селищних, міських рад, в яких станом на 04.09.2013 року за різних обставин достроково припинені повноваження сільських, селищних, міських голів і Верховною Радою України не ухвалено рішення про призначення відповідних позачергових виборів.

Доповідач запропонував присутнім розглянути підготовлену Управлінням Апарату Верховної Ради України по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування  узагальнену за дорученням Комітету інформацію щодо сільських, селищних, міських рад, в яких станом на 04.09.2013 року за різних обставин достроково припинені повноваження сільських, селищних, міських голів і Верховною Радою України не ухвалено рішення про призначення відповідних позачергових виборів, та висловити свою позицію.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету, Г.Скопненко.

УХВАЛИЛИ:

 

1. Взяти зазначену інформацію до відома.

2. Беручи до уваги вимоги частини третьої статті 42 та частини п’ятої статті 79 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, керуючись статтею 119 Конституції України та статтею 25 Закону України “Про місцеві державні адміністрації”, відповідно до яких повноваження в галузі забезпечення законності, правопорядку, прав і свобод громадян на відповідній території належать до компетенції місцевих державних адміністрацій, враховуючи, що частиною другою статті 39 Закону України “Про місцеві державні адміністрації” та частиною п’ятою статті 79 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” передбачено, що питання про призначення Верховною Радою України позачергових виборів, зокрема, сільського, селищного, міського голови може порушуватись перед Верховною Радою України, окрім інших суб’єктів, також і головою відповідної обласної державної адміністрації, зважаючи на вимоги затверджених Комітетом Рекомендацій щодо переліку документів, які подаються до Верховної Ради України місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами при порушенні питання про призначення позачергових місцевих виборів, звернутися до голови Одеської обласної державної адміністрації  Матвійчука Е.Л. з проханням порушити перед Верховною Радою України питання про призначення позачергових виборів Степанівського сільського голови Роздільнянського району Одеської області та Комінтернівського селищного голови Комінтернівського району Одеської області.

3. Звернутися до голів Золочівського районного суду Львівської області та Львівського апеляційного адміністративного суду з проханням поінформувати Комітет щодо дати розгляду справ по оскарженню рішень відповідно Вороняцької сільської ради Золочівського району Львівської області та Міжгірської селищної ради Закарпатської області, зважаючи на довготривалий розгляд цих справ у судах і неможливість прийняття Комітетом відповідних рішень.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

7.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренка про призначення позачергових місцевих виборів (щодо визначення дати).

В.Бондаренко поінформував присутніх, що на розгляді парламенту перебуває 98 проектів постанов про призначення позачергових місцевих виборів (проекти постанов №№ 1201-159, 2395а, 1201-117 1201-129, 2397а, 1201-133 – 1201-215, перелік додається), які включено до порядку денного пленарного засідання Верховної Ради України 5 вересня 2013 року.

Доповідач вказав, що Комітет на своїх попередніх засіданнях вже визначався з датою проведення цих виборів - неділя 27 жовтня 2013 року, але, парламентом України не були дотримані вимоги Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів”, згідно з частиною першою статті 15 якого передбачено, що позачергові місцеві вибори призначаються Верховною Радою України не пізніше ніж за шістдесят днів до дня виборів.

В.Бондаренко запропонував обговорити дві нові пропозиції щодо дати призначення позачергових місцевих виборів, внесені на засіданні підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян, а саме: 8 грудня та 15 грудня 2013 року.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

Народні депутати України, обговорюючи питання дати проведення цих виборів, звернули увагу, що 7 грудня Україна вітатиме працівників органів місцевого самоврядування, депутатів місцевих рад, громадських муніципальних діячів, науковців з професійним святом – Днем місцевого самоврядування в Україні. Одноголосно народні обранці висловили позицію щодо недоречності призначення цих виборів (проекти постанов №№ 1201-159, 2395а, 1201-117 1201-129, 2397а, 1201-133 – 1201-215) на 8 грудня, оскільки багато представників органів місцевого самоврядування одночасно можуть бути залучені на заходах по святкуванню Дня місцевого самоврядування та бути членами виборчих комісій.

Д.Жванія та В.Бондаренко запропонували остаточно визначитись щодо дати призначення виборів, запропонованих у проектах постанов №№ 1201-159, 2395а, 1201-117 1201-129, 2397а, 1201-133 – 1201-215  – на 15 грудня 2013 року.

Є.Карташов звернув увагу членів Комітету на тому, що щойно вони взяли до уваги інформацію Голови Комітету Д.Жванії, що 5 вересня за узгодженої позиції всіх керівників депутатських фракцій на розгляд парламенту буде поставлено законопроект про повторні вибори народних депутатів України в проблемних округах, поданий членами Комітету із можливою датою виборів – 15 грудня.

Є.Карташов запропонував обговорити можливі негативні наслідки одночасного проведення 15 грудня 2013 року позачергових місцевих виборів (проекти постанов №№ 1201-159, 2395а, 1201-117 1201-129, 2397а, 1201-133 – 1201-215) та повторних виборів народних депутатів України в п’яти проблемних округах.

Народний депутат запропонував подискутувати питання щодо виникнення проблем в окремих селах, що знаходяться на території виборчих округів №№ 94, 132, 194, 197, 223, у зв’язку з неможливістю забезпечити додаткові приміщення для голосування, оскільки голосування з парламентських та місцевих виборів має проводитись у різних приміщеннях. Він вказав, що треба також обговорити проблему забезпечення дільничних виборчих комісій досвідченими кадрами, оскільки до їх складу не можуть бути включені особи, що входять до складу територіальних та дільничних комісій на місцевих виборах, або є кандидатами на посаду сільського голови, їх довіреними особами чи офіційними спостерігачами.

Після всебічного та детального обговорення питання, Голова Комітету Д.Жванія надав протокольне доручення секретаріату Комітету – підготувати інформацію на Верховну Раду України щодо зміни дати призначення виборів (проекти постанов №№ 1201-159, 2395а, 1201-117 1201-129, 2397а, 1201-133 – 1201-215) на 15 грудня.

О.Парасків запропонував визначити доповідачем на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народного депутата України, Голову Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування Д.Жванію.

 

Пропозицію підтримано одноголосно.

 

8.

 

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань органів виконавчої влади О.Буховця про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про місцеві державні адміністрації” (щодо структурних підрозділів) (реєстр. №2887, КМУ, Азаров М.Я.).

Доповідач зазначив, що даним законопроектом пропонується внести зміни до Закону України «Про місцеві державні адміністрації» з метою визначення порядку утворення структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій та набуття ними статусу юридичних осіб публічного права, а також визначення суб’єкта призначення на посаду та звільнення з посади працівників структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій. Водночас він ознайомив із висновками Комітету з питань бюджету та Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, яке висловлює сумніви щодо доцільності утворення структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій зі статусом юридичних осіб публічного права.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету, Н.Бондарчук, Л.Смішко, Ю.Ганущак.

Директор Департаменту регіонального розвитку та проектного управління Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Н.Бондарчук та заступник завідувача відділом з експертизи і аналізу розвитку територій та виборчих прав Департаменту забезпечення взаємодії з ВРУ та регіонами Секретаріату КМУ Л.Смішко вказали на нагальну необхідність вдосконалення законодавчого врегулювання зазначених питань і просили народних депутатів позитивно визначитись щодо даного законопроекту.

Член Комітету А.Близнюк вказав, що набуття статусу юридичних осіб структурними підрозділами місцевих державних адміністрацій призведе до необхідності забезпечення їх фінансової, правової, кадрової, організаційної, господарської, інформаційної самостійності, окремого діловодства тощо, внаслідок чого структура місцевих державних адміністрацій та їх діяльність значно ускладниться, що ймовірно зменшить ефективність управління, а також потягне додаткові бюджетні витрати.

Голова підкомітету з питань органів виконавчої влади О.Буховець запропонував розглянути проект висновку Комітету за наслідками розгляду повернути законопроект суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання, оскільки ідея надання всім структурним підрозділам місцевих державних адміністрацій статусу юридичної особи публічного права викликає заперечення.

 

УХВАЛИЛИ:

 

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про місцеві державні адміністрації» (реєстр. №2887 від 19.04.2013 р.), поданий Кабінетом Міністрів України, за наслідками розгляду повернути суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України А.М. Близнюка.

 

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 13 народних депутатів України, «Утримався» - 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

9.

 

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” (щодо підвищення кваліфікації сільських, селищних, міських голів) (реєстр. №2705, н.д. Чернега Р.Т.).

Доповідач зазначив, що метою законопроекту є закріплення саме на законодавчому рівні норми про обов’язковість підвищення кваліфікації сільських, селищних, міських голів, які обрані на посаду вперше. Водночас голова підкомітету ознайомив присутніх із висновками Комітету з питань бюджету, Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» та Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України щодо нього, які вважають, що за результатами розгляду в першому читанні даний законопроект доцільно відхилити. Члени підкомітету з питань місцевого самоврядування погодилися із наведеною аргументацією під час дискусії та запропонували Комітету ухвалити відповідний висновок.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховій Раді України відповідно до пункту 2 частини  першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (щодо підвищення кваліфікації сільських, селищних, міських голів) (реєстр.  № 2705), за наслідками розгляду у першому читанні відхилити.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

10.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про нотаріат” (щодо повноважень посадових осіб органів місцевого самоврядування) (реєстр. №2866, н.д. Бандуров В.В.).

Доповідач зазначив, що даним законопроектом пропонується розширити перелік нотаріальних послуг, які можуть надавати посадові особи органів місцевого самоврядування в населених пунктах, де немає нотаріусів, шляхом доповнення переліку нормою щодо посвідчення довіреності. При цьому передбачається, що в такому випадку кошти, одержані за отримання цих послуг, спрямовуються до місцевого бюджету відповідної територіальної громади. Водночас голова підкомітету ознайомив присутніх із висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, в якому Управління висловлює певні зауваження до положень даного законопроекту та вважає, що за результатами розгляду у першому читанні даний законопроект може бути прийнятий за основу з їх урахуванням.

Члени підкомітету з питань місцевого самоврядування погодилися із наведеною аргументацією під час дискусії та запропонували Комітету ухвалити відповідний висновок.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати за доцільне запропонувати Комітету з питань правової політики, визначеному головним з опрацювання проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про нотаріат» (щодо повноважень посадових осіб органів місцевого самоврядування) (реєстр. № 2866 від 18.04.2013), внесений народним депутатом України В.Бандуровим, рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України прийняти даний законопроект за основу з дорученням Комітету з питань правової політики підготувати його до другого читання.

2. Направити цей висновок до Комітету Верховної Ради з питань правової політики.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

11.

 

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія про проект Закону про внесення змін до деяких законів України (щодо законодавчого врегулювання земельних відносин, пов'язаних із розмежуванням земель державної та комунальної власності та посилення прав місцевого самоврядування в Україні) (реєстр. №2858, н.д. Дубневич Я.В.).

Доповідач зазначив, що даним законопроектом пропонується змінити термін набрання чинності Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів  України  щодо  розмежування земель державної та комунальної власності» з 1 січня 2013 року на 1 січня 2015 року та розширити повноваження органів місцевого самоврядування щодо розпорядження землями за межами населених пунктів до розмежування земель державної та комунальної власності. Водночас він ознайомив присутніх із висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, в якому Управління висловлює ряд зауважень та вважає доцільним за результатами розгляду у першому читанні даний законопроект відхилити.

Члени підкомітету з питань державного будівництва запропонували Комітету повернути законопроект суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати за доцільне, запропонувати Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо законодавчого врегулювання земельних відносин, пов'язаних із розмежуванням земель державної та комунальної власності та посилення прав місцевого самоврядування в Україні (реєстр. № 2858 від 18.04.2013 р.), внесений народним депутатом України Я.Дубневичем, за наслідками розгляду в першому читанні повернути суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

2. Направити цей висновок Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин, який визначено головним з підготовки даного законопроекту.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

12.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання деяких питань розпорядження земельними ділянками до завершення процесу розмежування земель державної та комунальної власності (реєстр. №2858-1, н.д. Миримський Л.Ю.).

Доповідач зазначив, що даним законопроектом пропонується зупинити дію окремих положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності», в яких визначається склад земель, що відносяться до державної та комунальної власності, до проведення інвентаризації земель, внесення даних до Державного земельного кадастру і державної реєстрації прав власності на земельні ділянки, але не раніше 1 січня 2014 року, та запровадити інший порядок розпорядження землями державної та комунальної власності. Водночас він ознайомив присутніх із висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, в якому Управління висловлює ряд зауважень та вважає доцільним за результатами розгляду у першому читанні даний законопроект відхилити.

Члени підкомітету з питань місцевого самоврядування запропонували Комітету повернути законопроект суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати за доцільне, запропонувати Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання деяких питань розпорядження земельними ділянками до завершення процесу розмежування земель державної та комунальної власності (реєстр. № 2858-1 від 19.04.2013 р.), внесений народним депутатом України Ю.Миримським, за наслідками розгляду в першому читанні повернути суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

2. Направити цей висновок Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин, який визначено головним з підготовки даного законопроекту.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

13.

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету Д.Жванії про порушення клопотання перед Президентом України про нагородження народного депутата України - члена Комітету А.Близнюка орденом “За заслуги” І ступеня.

Доповідач ознайомив присутніх із основними досягненнями кандидата на нагородження за час роботи в Комітеті з питань державного будівництва та місцевого самоврядування, вказав на його вагомий особистий внесок у розбудову держави, соціально-економічний розвиток територіальних громад Донецької області, утвердження місцевого самоврядування і запропонував підтримати пропозицію про звернення до Верховної Ради України про порушення клопотання перед Президентом України про нагородження А.Близнюка орденом “За заслуги”   І ступеня з нагоди його 65-річчя.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1. З огляду на вагомий особистий внесок у розбудову держави, соціально-економічний розвиток територіальних громад Донецької області, утвердження місцевого самоврядування, активну законотворчу діяльність та з нагоди його 65-річчя звернутися до Верховної Ради України з пропозицією про порушення клопотання перед Президентом України про нагородження орденом “За заслуги” І ступеня народного депутата України, члена Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування Близнюка Анатолія Михайловича.

 

ГОЛОСУВАЛИ: “За” – одноголосно.

Рішення прийнято.

ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ДЕННОГО,

ЯКІ РОЗГЛЯНУЛИ НА ЗАСІДАННІ КОМІТЕТУ

04.09.2013 року

 

1. Про віднесення міста Чортків Чортківського району Тернопільської області до категорії міст обласного значення (повторний розгляд).

2. Про проект Постанови про віднесення міста Чортків Чортківського району Тернопільської області до категорії міст обласного значення (реєстр. №2398а, н.д. Деревляний В.Т., Сухий Я.М., Мірошниченко Ю.Р., Гладій В.І., Федорук М.Т., Жванія Д.В., Развадовський В.Й.)

3. Про перейменування села Мала Тарасівка Жердівської сільської ради Броварського району Київської області.

4. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (щодо навчання для кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови) (реєстр. №2263, н.д. Слюз Т.Я.)

5. Про календарний  план проведення засідань Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування  та його підкомітетів на період III сесії Верховної Ради України сьомого скликання (вересень 2013 року - січень 2014 року).

6. Про інформацію Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних державних адміністрацій, Верховної Ради Автономної Республіки Крим та обласних рад щодо сільських, селищних, міських рад, в яких станом на 04.09.2013 року за різних обставин достроково припинені повноваження сільських, селищних, міських голів і Верховною Радою України не ухвалено рішення про призначення відповідних позачергових виборів.

7. Про призначення позачергових місцевих виборів (щодо визначення дати).

8. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про місцеві державні адміністрації” (щодо структурних підрозділів) (реєстр. №2887, КМУ, Азаров М.Я.)

9. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” (щодо підвищення кваліфікації сільських, селищних, міських голів) (реєстр. №2705, н.д. Чернега Р.Т.)

10. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про нотаріат” (щодо повноважень посадових осіб органів місцевого самоврядування) (реєстр. №2866, н.д. Бандуров В.В.)

11. Про проекти Законів:

- про внесення змін до деяких законів України (щодо законодавчого врегулювання земельних відносин, пов'язаних із розмежуванням земель державної та комунальної власності та посилення прав місцевого самоврядування в Україні) (реєстр. №2858, н.д. Дубневич Я.В.)

- про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання деяких питань розпорядження земельними ділянками до завершення процесу розмежування земель державної та комунальної власності (реєстр. №2858-1, н.д. Миримський Л.Ю.)

12. Про порушення клопотання перед Президентом України про нагородження народного депутата України - члена Комітету А.Близнюка орденом За заслугиІ ступеня.

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“3 сесія 7 скликання ”

03 грудня 2014 15:06
03 грудня 2014 15:06
03 грудня 2014 15:05
03 грудня 2014 15:04
03 грудня 2014 15:02
03 грудня 2014 15:02
03 грудня 2014 15:01
03 грудня 2014 14:59
03 грудня 2014 14:58
03 грудня 2014 14:57